טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום ראשון, 20 באוגוסט 2017

מה יכול לעזור לילד עם קשיי הסתגלות ?


חרדת בה"ס/גן היא לא חרדה מהמסגרת עצמה אלא חרדת פרידה מאמא. הפסיכואנליטיקאי דונלד ויניקוט האמין שאובייקט מעבר יכול לעזור עם הפרידה וההסתגלות למסגרת החדשה. הילד "מטעין" את אובייקט המעבר בסגולות ההורה, מבין שהוא הולך ומתנחם בחפץ המייצר עבורו קצת שליטה במציאות ומייצג את אמא.
חפץ מעבר יכול להיות מוצץ, סמרטוטי, בובה, צמיד "כוח", ואפילו קבלה של דלק:
"נועם בננו בן 4 התחיל ללכת לגן עירייה חדש בספטמבר ובשבועיים הראשונים (פלוס מינוס) היה בכי נוראי והדבקות לרגל ועד שהגננת לא לקחה אותו לא היתה לנו אפשרות לצאת מהגן. יום אחד כשנסענו למלא דלק בבוקר לפני הגן, שאלתי אותו מה יכול לעזור לו להיפרד בבוקר והוא ענה, ״אבא, אם תביא לי כל יום קבלה של הדלק בבוקר, אני אשמור אותה בגן ואחרי הגן אני אחזיר לך, אז לא יהיה לי קשה להיפרד. מאותו בוקר (במשך חודש וחצי המשכנו עם ה״שיטה״ הזאת), לא היתה פעם אחת בכי או תפיסת רגל, הוא נכנס כל בוקר לגן עם חיוך של גאווה ועשה סבב להראות לכל הילדים את הקבלה שלו. פיתרון הבעיות עבד כמו קסם." יותם ורונה.

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...