טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום ראשון, 27 באוגוסט 2017

דמעות וחששות מהיום הראשון


הורים רבים מודאגים מהימים הראשונים בגן/בביה"ס וחוששים מקשיי הסתגלות של הילד. להלן מספר נקודות למחשבה:
  אפקט הנבואה המגשימה את עצמה עשוי להועיל - האמינו בילד, בכוחותיו וביכולת ההסתגלות שלו, והעבירו מסר מעצים: "יש לך את היכולת ואת הכוחות להתמודד ולהסתדר במקום החדש".
   קבלו את קצב ההסתגלות השונה של הילד. כשילד נולד פג, הוא מתפתח באינקובטור, ואנחנו מחכים ותומכים בו עד שהוא מוכן "לצאת" לעולם. באותו אופןחשוב לקבל את קצב "ההתחממות" השונה של הילד במסגרת החדשה, לתמוך בו ולא להאיץ בו. 
   הימנעו ממתן תשומת לב מוגזמת - מו"מ/שכנוע עלול לגרום לילד להאמין, שמדובר באירוע גדול ומאיים ושיש ממה לחשוש.
  עברו על הלו"ז - עדכנו את הילד לגבי סדר היום, הפעילויות, ההפסקות, באיזו שעה תאספו אותו ומה תעשו אח"כ.
  אל תבטיחו פרס בסוף היום. אל תעבירו מסר של "אנחנו מרחמים עליך, ובסוף היום הנורא הזה נפצה אותך."
  היו המתווך בשדה החברתי של הילד. קבעו שני מפגשי חברים בשעות אחה"צ במטרה לסייע לו להרגיש בנוח עם הגעתו בבוקר כשיפגוש "פנים מוכרות".
  הגיעו מוקדם. קשה יותר להצטרף לקבוצה קיימת/מגובשת.
  שאלו את הילד מה יעזור לו בבוקר כשהוא מתגעגע או עצוב? זה יכול להיות "צמיד כוח", תמונה של המשפחה, ציור/מכתב אהבה שהכנתם לו מראש.
  בקשו מהגננת לעודד את הילד לתרום. ילד שעוזר בסידור הכיסאות, חלוקת המשחקים על השולחנות או הכנת כריכים, ירגיש מועיל ושייך ויעסוק פחות בעצמו ובקושי שלו.

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...