טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום שני, 7 באוגוסט 2017

מה עושים כשהילדים רבים בחופשה?



תוכנית "גישורון" בגני הילדים של משרד החינוך עברה בהצלחה והציגה מודל להדברות ושיח בזמן מחלוקת. תפקיד המגשר קיים גם בבתי ספר דמוקרטיים ואני ממליצה להעתיק את הפורמט ולהשתמש בו בחופשה המשפחתית.
כשאתם נוסעים לחופשה עם בני דודים או חברים שבו עם כל הילדים וקבעו ביחד לו"ז לתורן יומי. בכל יום ילד אחר יאייש את תפקיד "הבורר" או "המגשר" והוא האחראי להציע פתרון או לעודד את המשתתפים לחשוב על פתרון או להציג ארוע דומה שנפתר.
בכל פעם שהילדים רצים אליכם בוכים או מתלוננים, הפנו אותו לילד המגשר היומי התורן.
בזכות הסבב, כל ילד יקבל הזדמנות ליישב סכסוכים ולעודד את האחרים למצוא פתרונות למריבות ע"י דיאלוג. בטווח הארוך מדובר ברכישת מיומנות חשובה לחיים ובטווח הקצר החופשה תעבור עם פחות מתח ועצבים ואולי אפילו נזכה למעט שקט ושלווה.

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...