טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום שלישי, 27 ביוני 2017

מה לומר במקום אל תשתה ואל תעשן?



כמעט כל מתבגר יתנסה בשתיית אלכוהול או בעישון. מכיוון שלצערנו אין לנו שליטה בנושא כדאי שנחליף את המשפט
 Just say NO
במשפט
 Just say KNOW
אסטרטגיית הפחד לא יעילה ואוטמת את התקשורת. עדיף ליצור שיח פתוח בבית וללמד את הילדים שראש נרגילה שווה לקופסת סיגריות והוא בכלל לא תמים אפילו שהוא מגיע בריח של תפוח. הבטיחו להם שלא תהרגו אותם ושיתקשרו אליכם כשהם לא חשים בטוב. סכמו שלא ישתו יותר משני משקאות בערב ושיקפידו לאכול לפני. בזכות השיח הפתוח בבית יתכן שהמתבגר ישתה פחות וידע לשמור על עצמו ועל חבריו.
לא פחות חשוב, עזרו למתבגר למצוא עיסוק מאתגר בחופש הגדול שיימלא את חוסר המעש ואת הצורך הטבעי בלקיחת סיכונים. עזרו לו למצוא עבודה, עודדו אותו להירשם לקיטנת סייבר, גלישה או כל תחום שמעניין אותו או עניינו אותו בהתנדבות בארגון או בקהילה.

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...