טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום שני, 19 ביוני 2017

מדוע הילד בררן באוכל?


הילד לומד שבררנות משיגה לו תשומת לב ושליטה. כשהוא דורש להפריד את הקציצה מהרוטב ואת הגמבה מהסלט, הוא זוכה ליחס יחודי. הוא מחליט, ואף אחד לא יחליט לגביו.
איך למנוע טעויות בנושא אכילה?
נפסיק את הבקבוקים והפורמולה בגיל שנה.
הילד יאכל לבד בלי שנקריא לו ספר, נשחק באווירון או נצפה בטלויזיה.
הילד יקשיב לבטן שלו, ויסיים לאכול כשהוא שבע, ולא כדי לקבל קינוח.
נגיש ארוחה בקערות מרכזיות וכל אחד יגיש לעצמו.
נקיים סבב שבו כל אחד יספר מה היה לו היום נעים ולא נעים. נימנע מלהעביר ביקורת "אתה מלכלך","עוד לא נגעת בסלט" או "תאכל קודם את השניצל".
איך מלמדים ילדים מהי תזונה נכונה?
נקריא ספרים המלמדים על החשיבות באכילת ירקות שבהם יש ויטמינים, חלבונים שעוזרים לגדול ופחמימות שמספקות אנרגיה.
נצפה בסרטון על "כוח הצבע", המסביר למה חשוב לאכול חמישה צבעים של פירות וירקות: צבע אדום שומר על הלב, כתום על מערכת החיסון, ירוק על הראייה וסגול על המוח.
איך יוצאים ממאבק כוח?
נשב עם הילדים ונאמר שיש לנו בעיה, שצריך לשפר את הארוחות או את המינונים, שאנחנו צריכים את עזרתם, כדי שביחד נמצא נוסחה שתתאים גם להם וגם לנו.
נקבע ביחד תפריט משפחתי שבו בכל יום יש לכל ילד לפחות דבר אחד שהוא אוהב.
נשלב את הילדים בהכנת הארוחה, סידור השולחן והניקיון.
זכרו שאחריות ההורה היא לספק שלוש ארוחות מזינות, ואחריות הילדים היא להקשיב למנגנון הרעב והשובע שלהם. אי אפשר להחליף אותם בתפקיד הזה.

לקריאת פוסט מעיתון הארץ המסביר על ילדים וארוחות....

מכירים את Frontiers ?‏

  Frontiers, פרונטירז, אתר, כתב עת ופודקאסט המנגישים לילדים מאמרים של זוכי פרס נובל. מטרת פרונטירז לפתח אצל ילדינו סקרנות וחשיבה מדעית ביקור...