טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום ראשון, 29 במרץ 2015

איך נעודד את הילד לתרום צעצועים/בגדים ?


פסח הגיע ואיתו הרצון לעשות סדר בבית וההזדמנות ללמד נתינה, תרומה ואכפתיות מהאחר. לחלק מהילדים קיים קושי להיפרד מצעצוע, ספר או בגד ישן. להלן מספר טיפים בנושא:
1.                השתדלו לתרום לאורך כל השנההציבו סל בבית שבו בכל פעם שמסדרים ומארגנים, תשימו פריטים שאין לכם יותר שימוש בהם.
2.                הקפידו לשאול לאורך כל השנה "מי לדעתכם יכול ליהנות מהספלים, מהמחשב, מהתחפושת, מהשטיח הישנים..."  ובחרו האם לתרום לגן הילדים/שכן/קרוב משפחה/ארגון מסוים.
3.                הסבירו שסדר "חיצוני" עוזר לייצר סדר "פנימי".
4.                הגדירו קווטה/מכסה של פריטים לתרומהכל ילד יכנס לחדר ויבחר 10 צעצועים שכבר לא מתאימים לגילו.
5.                עודדו את הילד על הנכונות שלו לתרום ולעזור לאחר.
6.                סעו עם הילד לבצע את התרומה.
7.                שימו בארגז "צינון" משחקים, שכרגע קשה לילד להיפרד מהם. אם לאחר חודשיים לא היה בהם שימוש, העבירו אותם לתרומה.
8.                למדו את הילד על מיחזור. בגד עם כתם/חור ניתן למחזר לכותנה, בגד/צעצוע במצב טוב יעבור לתרומה, ומשחק שבור או עם חוסר בחלקים ילך לאשפה.

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...