טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום ראשון, 12 בדצמבר 2010

חירשות סלקטיבית

צעקות גורמות לילד לפתח "חירשות" או שמיעה סלקטיבית. לדוגמה, כשילד מסרב לאכול ירקות, ההורה בוחר:

  • לצעוק – כמה פעמים צריך לבקש ממך לסיים את הירקות?!
  • לדבר – בבקשה תסיים לאכול את הירקות.
  • להסביר – חשוב לאכול ירקות, כי יש בהם ויטמינים, שיחזקו אותך ויתנו לך כוח לשחק כדורגל.
  • לשוחח –  מומלץ לשבת עם הילד לא בזמן הארוחה ולנהל שיחה נעימה בנושא אכילת ירקות. תפקיד ההורה לשאול שאלות (לא מניפולטיביות), להתחשב בתשובות הילד, ולהגיע לפתרון שיתאים לשניהם גם אם הפתרון שנבחר אינו הפתרון המועדף על ההורה.  

כדי לתקשר בצורה אפקטיבית, מומלץ לעבור משימוש בצעקות לקיום שיחה. שימוש בצעקות יוצר ילד צייתן, מרדן או פחדן. מנגד שימוש בשיחה מעודד ילד לחשוב ולפתור בעיות.

 

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...