טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום ראשון, 2 בינואר 2011

מתי אפשר לתת ביקורת בונה?

אף פעם.

ביקורת בונה לא באמת בונה משהו אצל הילד, אלא הורסת את הדימוי העצמי שלו.

ביקורת בונה מצטיירת אצל הילד כחוויה מייאשת. הוא אומר לעצמו שהוא לא מספיק טוב ומצפה לכישלון נוסף. כשהכישלון הבא מגיע, הוא מרגיש מושפל ועסוק בעצמו במקום במשימה או בצמיחה.

כשילד פותר 10 תרגילים בחשבון, תפקידנו לחזק אותו ע"י התייחסות ל- 6 תרגילים בהם הוא הצליח, ולהימנע מלדבר על 4 הטעויות שבדף. הורים המדברים על הצלחות מעודדים את הילד להמשיך ולתרגל, וכשמדברים על טעויות המוטיבציה נפגעת ואיתה החשק לנסות שנית.

לילד קל יותר לקבל ביקורת מהמורה. מנגד, ביקורת בונה מצד ההורה נלקחת באופן אישי ומשכיחה את ההצלחה  ב- 6 התרגילים. ביקורת בונה אחת יכולה להרוס חודשים של עידוד.

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...