טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום ראשון, 5 בדצמבר 2010

איך מעודדים ללמוד?

האם ילדך חכם, בעל פוטנציאל גבוה, אך ללא מוטיבציה בלימודים? להלן 3 עקרונות שיכולים לעזור:


  1. הימנעו משיטת "העונשים והפרסים" - התנהלות כזו יוצרת מוטיבציה חיצונית. מוטיבציה זו מסייעת אולי בטווח הקצר אך אינה אפקטיבית לאורך זמן וגורמת לילד לחוש "שהמקום שלו בבית" מותנה בציון טוב בלימודים. תחושת התסכול שתיווצר אצל הילד עלולה בשלב מסוים להוביל להתנגדות ואי שיתוף פעולה מצד הילד שיחליט ש -"בפרינציפ אני לא לומד". 
  2. חזקו את האמונה של הילד בעצמו - חשוב ליצור בילד אמונה שיש לו את היכולת להשתפר. התסכול שהוא חש עקב הפיגור בחומר יוצרת אצלו תחושה ש"הקרב" אבוד.  מומלץ לשבת ביחד, לפרק את המשימה לשלבים ולבנות תכנית פעולה שהילד יסכים לה: מורה פרטי, עזרה מביה"ס ע"י שעות אופק חדש וכד'. במקביל, חשוב להציג לילד הצלחות שלו בעבר בחוג או במקצוע לימודי אחר.
  3. תנו מענה לשאלה "למה לי?" - הציגו לילד את התועלות שבתהליך העבודה שבניתם יחד. ציינו מה יקרה לאחר שיצמצם את הפיגור: תחושת שייכות בזמן השיעור, הבנת החומר בכיתה, יכולת להגיש שיעורי בית, הצלחה במבחן ואולי אפילו הנאה מהמקצוע. הבנה זו תסייע לילד לקבל את ההחלטה ששווה לו להשקיע כעת.

השיפור בלימודים יגיע רק כשהילד (ולא ההורה) יקבל החלטה בנושא.

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...