טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום רביעי, 29 בנובמבר 2023

רוחות רפאים ומלאכים בחדר הילדים

 

פרופ' סלמה פרייברג, קראה להעברה בין-דורית של טראומות ילדות "רוחות רפאים בחדר ילדים". בחדר התינוק מופיעים "אורחים לא מוזמנים" שההורים סוחבים מילדותם כמו זיכרונות יַלְדּוּת קשים, כאבים, "שריטות" וחוויות טראומטיות.

תלמידתה, פרופ' אליסיה ליברמן, הציעה "נתיב חילוץ" ממעגל הטראומה הבין-דורי וקראה לו "מלאכים בחדר הילדים". "המלאכים" מייצגים זיכרונות ילדות חיוביים, מהווים "איים של ביטחון" ויוצרים קשר מיטבי בין ההורה והילד.

רעיון אחד ליצירת "אי של ביטחון" הוא לשבת עם הילדים ולשאול אותם מתי הם מרגישים אהובים. כשבני היה קטן התעייפתי אחרי שנים לשיר לו את השיר "You Are My Sunshine". כששאלתי אותו מתי הוא מרגיש הכי אהוב, הוא ענה: "כשאת שרה לי את השיר", ובכך "גָּזַר" עלי להמשיך לשיר לו את השיר :-)  

תשובה "ארגיש אהוב אם תקני לי אייפון 15" היא כמובן אינה רלוונטית ;-) 

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...