טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום ראשון, 16 באפריל 2023

מה הקשר בין תקשורת זוגית ומודל הקרחון?

 

כמעט כל זוג "צובר" עם השנים רפרטואר סימפטומים הפוגעים בתקשורת ובמערכת היחסים. בהסתכלות על הקרחון אנחנו רואים את הסימפטום/ההתנהגות שעל פני השטח ואת שורש הבעיה שמתחת לפני השטח.

 

דוגמאות לסימפטומים בזוגיות שעל פני השטח: פרצופים, מאבק כוח, פנקסנות, ברוגז, שינה בסלון, ביקורת, חוסר שביעות רצון כרוני, פאסיב אגרסיב וכו'.

 

דוגמאות לשאלות לזיהוי שורש הבעיה שמתחת לפני השטח: מה בעצם הסימפטום מייצג? מה מפריע לו? האם היא מרגישה מוערכת? האם הוא מרגיש אהוב? מה הצורך שלו? מה היא מבקשת? מה ישמח אותה? מה חשוב לו? למה היא זקוקה? מה "השריטה" שלו? מה החלק שלי בסימפטום? איזו פעולה קטנה היום תצמצם את הסימפטום?

צרו טקסים לשדרוג הזוגיות

  ארגון גוטמן ממליץ להשקיע בטקסים זוגיים. טקסים יוצרים הרגלים, מקנים שלווה וביטחון, מעצבים זכרונות ובונים נרטיב זוגי ייחודי. בהתחלה הטקסים מ...