יום רביעי, 1 באפריל 2020

מי אני רוצה להיות בזמן מגפת הקורונה?


מודל 3 המרחבים - מרחב הפחד, מרחב הלמידה ומרחב הצמיחה, מראה את התהליך הטבעי שאנו חווים במשבר הקורונה. ממליצה לשתף את המודל עם הילדים ולבחון באיזה מרחב הם כרגע. אם הם עדיין במרחב הפחד, שווה לבדוק לֶמָה הם זקוקים כדי לשהות במרחב הלמידה או הצמיחה. יפה לראות שככל שאנחנו מחזקים את התחושה החברתית (Social Interest) אנחנו מתרחקים ממעגל הפחד.
מרחב הפחד
  1. אני חסרת סבלנות ומרבה להתלונן ולקטר.
  2. אני מעבירה הלאה את כל ההודעות שאני מקבלת.
  3. אני צורכת חדשות בצורה אובססיבית ללא פילטרים.
  4. אני מפזרת רגשות של פחד, חרדה, תסכול וכעס.
  5. אני צורכת מזון, נייר טואלט ותרופות שאני לא צריכה.
מרחב הלמידה
  1. אני מפתחת מודעות לסיטואציה וחושבת איך נכון לי להתנהל.
  2. אני מעבדת מידע שמגיע ומסננת מה ששגוי לפני שמעבירה ומשתפת.
  3. אני מצמצמת קצת את החשיפה לחדשות וממקדת את הצריכה שלהן.
  4. אני מבינה שכולם מנסים לעשות כמיטב יכולתם.
  5. אני מזהה את הרגשות שלי ומזדהה איתן.
  6. אני מתחילה להיגמל מההתמכרויות שמזיקות לי מאוכל ועד חדשות.
  7. אני מתחילה לשחרר מה שמחוץ להשפעה שלי.
 מרחב הצמיחה
  1. אני מעריכה אחרים ומוקירה אותם.
  2. אני שומרת על אופטימיות ומשדרת גישה חיובית.
  3. אני מבינה את השינויים החדשים ומחפשת דרכים להסתגל אליהם.
  4. אני מתרגלת סבלנות, יצירתיות ויוזמה אל מול האתגרים החדשים.
  5. אני מאמצת צניעות והקשבה ומתמקדת בהם.
  6. אני אמפטית לעצמי ולאחרים.
  7. אני חיה בעיקר את הכאן ועכשיו אבל מנסה להעריך את העתיד.
  8. אני משתמשת בכישורים שלי ומנסה לאפשר לסביבה להנות מהם.
  9. אני חושבת על אחרים ומנסה לעזור להם.
*יוצר המודל אנונימי

אין תגובות :

פרסום תגובה