טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום ראשון, 26 באפריל 2015

מתי לא ל"האיר" על התנהגות הילד?


בטבע, צמח ש"מאירים עליוגדל. באופן דומה, התנהגות מסוימת של ילד עליה "נאיר", תהפוך לשכיחה יותרכשמדובר בהתנהגות שלילית, חשוב להימנע מלהאיר עליה, בכדי לאפשר להתנהגות לדעוך. להלן מספר דוגמאות:
1.                יללות - כשאומרים לילד תפסיק ליילל, "מפזרים אור" על נושא היללות, מה שיעלה את התכיפות שלהן. התעלמות מהיללות תקטין את "התופעה".
2.                ביישנות - כשמתייגים ילד כביישן, מעצימים תכונה זו בדימוי העצמי שלו. חפשו הזדמנויות בהן הילד לא היה ביישן ו"האירו" אותן.
3.                מריבות בין אחים - כשמתערבים במריבות בין אחים, "מפזרים אור" על המריבות והרעש. הקפידו לעודד אותם בכל פעם שהם מסתדרים גם אם זה אומר לחפש בזכוכית מגדלת   :-)

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...