טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום ראשון, 13 ביוני 2010

"נילי תקני לי"

כשהורה לא רוצה לקנות לילד משחק מסוים, או כשהוא מרגיש שהוא בזבז כבר יותר מדי כסף ,לפעמים הוא אומר מספיק! אין לי כסף לקנות לך. אמרה כזו יכולה להדאיג את הילד או לגרום לו להרגיש אשם.

האם ההורה מתכוון שאם היה לו כסף, אז הוא היה קונה? לאו דווקא. עדיף להסביר לילד, שאתה צרכן חכם הקונה על פי הצורך והתקציב. אתה יכול להסביר "יש לי הכסף, אבל אני בוחר לא לקנות את המשחק עכשיו". המטרה היא, שבעוד 20 שנה, ילדינו לא יבזבזו כסף רק כי יש להם היכולת.

כשאתה בחנות, ואתה "מריח" שעוד דקה ילדך נזרק על הרצפה, הוצא פיסת נייר (רשימת המשאלות שלו) ורשום עליה את כל המשחקים שהוא רוצה. בצורה זו אתה מונע התקף זעם בחנות, ומראה לילד שאתה מקשיב לו, ומתייחס ברצינות לבקשותיו. בנוסף, הילד מרגיש מעודד כי בעתיד הוא יוכל לממש חלק מהרשימה - ביום הולדתו, בחגים, או ע"י שימוש בדמי הכיס שלו.

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...