טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום שני, 21 ביוני 2010

התפרעות במסעדה

כאשר ילדך מתפרע במסעדה, מומלץ לקום וללכת הביתה.

בקשו מהמלצר לארוז את הארוחה ואמרו לילד: "נראה שסיימנו, ננסה שוב בשבוע הבא". לא מדובר בעונש אלא בתוצאה הגיונית המבוססת על הצורך להתחשב בסועדים האחרים במסעדה.

אנלוגיה שתסייע בהבנת הגישה היא להסתכל על גור כלבים לא מאומן וכלב גדול. רוב האנשים מוקסמים מגור כלבים שובב ואנרגטי, גם כאשר הוא קופץ עליהם, אבל חושבים שזה פחות חמוד כאשר כלב גדול קופץ עליהם. באופן דומה, נקבל השתוללות של ילד בן שנה במסעדה, אך הסבלנות תפקע כשמדובר בילד בן 6.

יציאה מהמסעדה תגרור אי נוחות ומבוכה, מאחר וכולם יצפו בכם. אך זהו "מחיר נמוך" לשלם עבור לימוד ילדך נימוסים והליכות. קשה מאד ולא מומלץ לחנך בציבור. לכן עדיף לצאת מהמסעדה.

בחירה לחנך לנימוסים מעבירה לילד מסר חשוב: "אתה שווה את הזמן והאנרגיה הנדרשת לחינוך/לאימון".

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...