טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום שני, 30 באוקטובר 2023

איך מִגוון רגשי עוזר להחלמה?

 

המושג מִגוון ביולוגי, Biodiversity, מתאר את כלל המערכות האקולוגיות בכדור הארץ, שפע המינים ויחסי הגומלין ביניהם. קיים קשר בין רמת המִגוון הביולוגי בשמורה מסוימת לרמת החוסן ויכולת התאוששות מאסון טבע. לדוגמה: יער האמזונס (מִגוון ביולוגי גבוה) ישתקם משריפה מהר יותר מאשר יערות הכרמל (מִגוון ביולוגי נמוך).

יתרונות המִגוון הביולוגי קיימים גם במִגוון הרגשי,Emodiversityמחקר משבדיה הראה שאנשים עם מִגוון רגשי רחב, הם בעלי חוסן נפשי מפותח ויכולת השתקמות מהירה יותר. הרגשות החיוביים משמשים כ"חוצץ" רגשי בזמן מצוקה ומחזקים את המערכת החיסונית. 

כשאנחנו מרגישים טוב כמה דקות ביום/שבוע, כדאי שנשים בצד את רגשות האשמה ונאפשר צעד קטן בתהליך ההחלמה. אולי זה בסדר להגיד בוקר טוב ולילה טוב? אולי נשמור על הטקס הקטן הזה כדי לחזור לשגרה ולשמור על טיפה של שפיות?

 

 *קרדיט למפלגת המחשבות

 

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...