טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום שלישי, 14 במרץ 2017

מה עושים כשהילד משקר?


כשילד משקר אפשר להתאכזב, לגעור ולהשפיל אותו, אבל אפשר גם לפעול אחרת, וליצור אווירה שתעודד אותו לספר את האמת אפילו בשלב החשוב והמאתגר ביותר - גיל ההתבגרות.
מה עושים עם שקרים קטנים של ילדים קטנים? עוקפים אותם. כשהילד חוזר  עם ידיים מלוכלכות לאחר ש"שטף ידיים", אפשר להגיד לו שלפעמים צריך לשטוף פעמיים.
מה עושים עם שקרים "בינוניים"? הכוונה היא לשקרים דמיוניים. הציעו לילד  שכל יום כשהוא מגיע מבית הספר, הוא יספר לכם סיפור אחד דמיוני ואחד מציאותי וגם אתם תספרו לו. בצורה זו אתם נותנים מקום לגיטימי לדמיון ולא מתייגים את הילד כשקרן.
ומה באשר לשקרים מורכבים?חשוב לזכור שהשקר לא נגדנו אלא בעד הילד. עלינו לשים את הרגשות בצד ולראות מה הבעיה העומדת מאחורי השקר ואיך אפשר לעזור לילד. כשמוצאים אצל מתבגרת כדורים משלשלים "של חברה שלה" במקום לדבר על משבר אמון עדיף לעזור לה לרדת במשקל.
לחץ כאן להמשך הפוסט ולקריאת ההסבר מה מומלץ שלא לומר כשהילד משקר ואיך מצמצמים שקרים...

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...