טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום ראשון, 1 במרץ 2015

איך מלמדים לקחת אחריות?


דרך אחת להתגונן מהתמודדות עם משבר/כישלון/הפסד היא להאשים את ה"אחר". חשוב ללמד את הילד מגיל צעיר שהדרך הנכונה היא "לקחת" אחראיות על הסיטואציה ולהימנע מהאשמות. להלן מספר דוגמאות:

בעיה: הילד הגיע לביה"ס ללא טופס/ספר/פרויקט...
תגובה מאשימה: "למה לא הזכרתם לי לקחת"?
לקיחת אחראיות: למדו את הילד להתארגן: פתק כתזכורת, לשים ליד הדלת, להכין מראש ערב קודם, לכוון התראה בנייד. חשוב לזכור ש"לכל ילד ששוכח יש הורה שזוכר :-)...."

בעיה: הילד קיבל מכה מהשולחן.
תגובה מאשימה: "השולחן פויה", השולחן אשם.
לקיחת אחראיות: הסבירו לגבי הסכנה מפינת השולחן, הדגימו ע"י כך שהילד יחוש כמה חדה פינת השולחן ומצאו פתרון כמו לשים יחד פלסטיק בפינות השולחן.
  
בעיה: הילד לא מרוצה ממשחק הכדורסל.
תגובה מאשימה: "השופט סתום. החברים שלי לא מוסרים לי כדורים".
לקיחת אחראיות: "זה באמת מרגיז לרוץ על המגרש חצי שעה בלי לקלוע. מה לדעתך אפשר לעשות אחרת במשחק הבא? איך אתה יכול לקבל יותר כדורים?"

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...