טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום ראשון, 17 ביולי 2011

חבק את הבכור

הילד הבכור הוא "כל עולמנו" ואנחנו מעניקים לו המון תשומת לב ואהבה.

כשנולד הילד השני, משתנה בבית "המערך המשפחתי". לרוב יתפוס הילד הצעיר את "כיסא" החמוד (מתוק, מקסים, שובה לב, חייכן ושובב), והבכור את "כיסא" האחראי (תיזהר, בעדינות, לא לגעת בראש, אתה כבר גדול, אנחנו מצפים ממך….).

טיפ זה בא להזכיר שגם הבכור ישב פעם על "כיסא" המתוק ומקסים ושחשוב להמשיך לחבק אותו ולקרוא לו בשמות חיבה (גם אם הוא מתבגר).

לעתים אנו מרגישים ש"עבר לנו הכיף" לחבק את הבכור, כי היחסים איתו כבר משלבים מאבקים או תסכול. למרות זאת, מאחר ומדובר בצורך קיומי, חשוב להמשיך לחבק את הבכור גם אם בהתחלה "זה לא יוצא טבעי", עם הזמן תשתפר התחושה והקשר עם הילד יתחזק.

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...