טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום רביעי, 19 במאי 2021

אווררו רגשות ע"י הרחקה

 


כמטפלת באומנות עבדתי עם ילדים שחוו טראומות קשות והרגשתי את ההקלה לאחר שלב אוורור הרגשות. הרחקה היא אסטרטגיה יעילה המאווררת את הרגש ע"י דיבור או ביטוי אומנותי. הרחקה מפחיתה את הדאגה/חרדה.

מחשבה בראש הילד היא טורדנית, מעמיסה, מלחיצה ושואבת אנרגיה.

דיבור הוא שלב המאוורר את הרגש ונותן לו לגיטימציה. דיבור הוא סוג של הרחקה. המחשבה המטרידה מתרחקת פיסית מהראש, יוצאת החוצה ומתאווררת במילים. זה מסביר את החלק התרפויטי בפסיכותרפיה (טיפול בשיחות).

ביטוי אומנותי הוא שלב נוסף של הרחקה. המחשבה המטרידה מתרחקת פיסית מהילד ומתבטאת בכתיבה על הנייר, בציור או בפלסטלינה. זה מסביר את החלק התרפויטי בטיפול באומנות.

קופסת דאגות היא שלב נוסף של הרחקה המזכה את הנפש במספר שעות של מנוחה. הניחו את המכתב או היצירה בקופסה והרחיקו אותה מהחדר.

מצרפת לינק לכתבה בנושא מבית הספר לרפואה באוניברסיטת הרווארד




הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...