טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום ראשון, 22 בדצמבר 2019

איך ילדים יקשיבו?

כדי להצליח להעביר מסר שיחלחל אל הילד חשוב לשמור על ערוץ תקשורת פתוח. מטאפורת הממטרה מול השיטפון יכולה להדגים מודל תקשורת יעיל.
ממטרה מטפטפת מים באופן מְווּסָּת ומאפשרת הזנה וצמיחה. באותו אופן מומלץ שההורה יטפטף את המסרים והערכים שלו באופן מווסת על מנת שיחלחלו לתודעת הילד.
מי שטפונות מתבזבזים, לא מחלחלים למי התהום ויכולים לגרום נזק. באותו האופן ההורה עלול להחריב את היחסים כשהוא צועק, "חופר"' מאיים או מעניש. העברת ערך בצורת "שיטפון" מפספסת את ההזדמנות שהמסר יחלחל אל הילד.
חשבו מה המסר שאתם רוצים להעביר לילד בנושאים: עישון, אלכוהול, מיניות, לימודים, פעילות גופנית, מסכים, תזונה, קריאת ספרים, הגיינה.....וחפשו הזדמנויות "לטפטף" את המסר אחת למספר שבועות. טפטוף יכול להתבצע ע"י צפייה בסרטון יוטיוב, בתוכנית טלויזיה, בהרצאה ב TED, קריאת כתבה, מחקר או שיתוף בדוגמא אקטואלית או אישית.

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...