טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום שני, 7 באוקטובר 2019

איך מסבירים על פדופילים?




נתוני ההטרדה המינית מדאיגים: 1 מתוך 3 נשים עוברת פגיעה מינית במהלך חייה ו1 מתוך 5 ילדות עוברת פגיעה מינית במהלך הילדות. תפקידנו ליצור אווירה משפחתית המאפשרת שיח בנושא.

ילדים מכירים את ההנחייה לא לדבר עם זרים, אך היא בעייתית, כי הם רואים אותנו מדברים איתם. גם האזהרה לא ללכת עם אנשים זרים לא עומדת במבחן התוצאה.
בשני הסרטונים (באנגלית) שצרפתי רואים איך הילדים הולכים אחרי אדם זר שהבטיח להראות להם כלבלבים. מומלץ לתמלל את הסרטון לעברית ולהראות לילדים מה לא לעשות. פתרון פרקטי הוא לבחור עם הילדים סיסמא משפחתית שתגן עליהם במקרה שאדם זר מציע להם לבוא איתו או אומר שנשלח על ידכם. אם האדם אינו מכיר את הסיסמא המשפחתית, הילד ידע לא ללכת איתו.

בגילאי בית ספר יסודי חשוב לדבר על הטרדות מיניות ופדופיליה. כדי לא לפתח חרדות חשוב להעביר את המסר עם "קרם הגנה", כלומר לדבר באופן כללי, בזהירות וברגישות. המסר הוא ששיח מיני או נגיעה באיברים פרטיים הם אסורים ונחשבים להטרדה מינית.

הורים רבים לא יודעים איך לדלוור את הנושא לילדיהם וחושבים שילדים בכיתה א' הם קטנים מדי לשיח המפחיד הזה. הדוגמא המצמררת של לארי נסר, היא הוכחה שעדיף מוקדם מאשר מאוחר. לארי היה רופא נבחרת ההתעמלות האולימפית בארה"ב שהטריד מינית מאות ילדות החל מגיל 6 במשך 18 שנה. לארי החדיר אצבעות לאיבר מינן של המתעמלות האולימפיות בטענה שמדובר בטיפול העוזר בריפוי ובשיפור הביצועים. מתעמלת אחת העידה שהוטרדה מינית 843 פעם להלן לינק לכתבה בנושא. המתעמלות התלוננו במהלך השנים, אך אף אחד לא האמין להן. אם חס וחלילה הילדים שלנו יוטרדו מינית התגובה שלנו צריכה להיות: אנחנו מאמינים לך, תודה שסיפרת לנו.   
     

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...