טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום ראשון, 4 באוגוסט 2019

מה לעשות בזמן אמת ????


הורים מבינים שצריך לעשות פתרון בעיות בזמן רגוע, אבל הם תמיד שואלים "מה לעשות בזמן אמת?" להלן מספר פתרונות לזמן אמת:

לפעול. רודולף דרייקורס, תלמידו של אדלר, המליץ לפעול ולהשתמש ב"לשון" של הנעל במקום לְדַבֵּר ולהשתמש ב"לשון" של הפה. לדוגמא: קחו את הילד כשהוא צורח וחגרו אותו בכסא הבטיחות או הרחיקו את הילד המשתולל מהאזור החברתי. בזמן רגוע הסבירו: אני מצטער שלקחתי אותך בכוח ושבכית. מה נעשה אחרת מחר?
לוותר. אני לא רוצה לקלח אותך בכוח או תוך כדי בכי, אז הערב נוותר על המקלחת. נדבר על זה מחר כששנינו רגועים, כי במשפחה שלנו אנחנו מקפידים על הגיינה אישית.

להחליף משימות: לא ברור לי למה אתה לא רוצה לזרוק את הזבל/להרים את הלגו. אני אעשה את זה. אתה יכול בבקשה במקום זה למלא מים/לערוך שולחן?

לתת בחירה. חשוב ש2 האופציות יהיו טובות. כשאנחנו חוצים את הכביש אתה יכול להחזיק לי את היד או להחזיק את העגלה.

לעצור הכל, לתאר את הבעיה ולחכות כמה דקות. אני רואה שאתה עייף, בוא נחכה כמה דקות כדי שתנוח, ואח"כ נמשיך את ההליכה (במקום להרים את הילד או לסחוב את האופנים שלו).

לבקש עזרה מהילד. יש לי בעיה. צריך לצאת עכשיו ואני צריך את עזרתך עם...אני מבין שאני לא יכול לגרום לך לעשות...מה יעזור לך...

להסביר מה אתה מוכן לעשות ומה אתה לא מוכן לעשותכשהחבר מגיע אני מוכן שתשחקו בפלייסטיישן שעה וחצי במקום שעה. אני לא מוכן שזו תהיה הפעילות היחידה שלכם.

לאפשר תוצאות טבעיות. אפשרו לילד לקחת משחק יקר/שביר לגינה והסבירו מראש שאתם לא קונים חדש.

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...