טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום שני, 8 ביולי 2019

למה זה טוב שהילדים רבים?


מריבות בין אחים הן הזדמנות ללמידת מיומנויות חברתיות.
חשוב לנו שילדינו יסתדרו זה עם זה, יאהבו ויכבדו אחד את השני. לפעמים המפגש עם המציאות מאכזב ואנחנו שואלים את עצמנו איפה נכשלנו ואיך מפסיקים את הרעש הזה.
אני מזמינה אתכם להסתכל על המריבות כ"חממה" או כ"בית גידול" לרכישת מיומנויות חברתיות. ילד שיודע להסתדר עם אחיו או אחותו, יידע להסתדר בשדה החברתי.
מודל א.פ.ר.ת (אירוע> פרוש-> רגש-> תגובה) יכול לעזור לנו לשנות את ההסתכלות על המריבות. א.פ.ר.ת. הינו מודל אדלריאני המסביר כיצד לאירוע מסוים (אובייקטיבי) ניתנת פרשנות אישית (סובייקטיבית) היוצרת רגש שמוביל לתגובה. המשימה שלנו היא לשנות את הפרשנות שתיצור רגש ותגובה שונים. להלן דוגמא:
אירוע - מריבות בין אחים.
פרשנות - הילדים שלי לא יודעים להסתדר ביניהם. נכשלתי בתפקידי. איך אני יכולה להתעלם מהמריבה? אני מפחדת שכשהם יהיו גדולים הקשר לא יהיה טוב.
רגש - חרדה ודאגה למצב היחסים בבית.
תגובה - ההורה מתערב, מעניש ומתייג את אחד הילדים כבריון ואת השני כקרבן.

פרשנות אחרת לאותו אירוע, תוביל לתגובה נכונה יותר: 
אירוע - מריבות בין אחים.
פרשנות אחרת - מריבות בין אחים היא סיטואציה שכיחה ונורמאלית. איזה מזל שיש להם אחד את השני לתרגל תהליך של פתרון קונפליקטים.
רגש אחר - מוטרד.
תגובה אחרת - אני סומך עליכם שתמצאו פתרון.

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...