טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום ראשון, 16 ביוני 2019

איך לצמצם התנהגויות סיכוניות בחופש הגדול?

החופש הגדול מגיע ואיתו הדאגה שלנו ההורים. עקב חוסר המעש, יש סיכוי שהמתבגר יהיה מחובר למסכים מהבוקר עד הלילה. בגלל שגיל ההתבגרות מאופיין בסקרנות, בחיפוש אחר ריגושים ובנטילת סיכונים, המתבגר המשועמם עלול לבחור בהתנהגויות סיכוניות או לפתח התמכרויות.
התפקיד שלנו הוא לעזור למתבגרים למצוא מקום עבודה או מקום להתנדב - העיקר שיהיו עסוקים. ירון, הוא אבא שבזכות שיחה קצרה, עודד את בנו המתבגר לעבוד בחופש:
"הי טלי,
שכחתי לעדכן אותך...
האסימון שנפל לי בעקבות המפגש היה הנער חייב לעבוד, חייב. התחלתי לשוחח כמו ממטרה להציע רעיונות ולאחר כשבוע (מזכיר לך שאני גרוש ולא יכול לחפור לו כל יום...) הוא אמר לי שיילך לקניון ביום חמישי שעבר ויבדוק. הוא עבר בין סטימצקי, דוכני אוכל, בילבונג... בסוף ברולדין שאלו אותו כל מיני שאלות ואמרו לו שהוא התקבל. אמרתי לו שאני גאה בו על הדרך. התחיל לעבוד ביום רביעי. כרגע, מידי בוקר (אפשר גם משמרת ערב). מזכיר לך שהוא רק בן 15.5!
בקיצור תודה".

מצרפת 2 לינקים לטיפים ששלחתי בעבר בנושא:


הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...