טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום שבת, 30 במרץ 2019

איך מגבירים כנות?


באגדה סינית הקיסר חיפש יורש והעמיד את ילדי הממלכה במבחן. כל ילד קיבל זרע והתבקש להגיע לאחר שנה עם התוצאות. לאחר שנה כולם הגיעו עם פרחים מרהיבים למעט פינג שהגיע עם עציץ ריק, כי הזרע שלו לא נבט.
הקיסר הסביר שהזרעים שהוא חילק היו מבושלים ולא ניתן היה להנביט אותם, ומכיוון שפינג היה אמיץ להגיע עם עציץ ריק, הוא יהיה הקיסר העתידי.
מציאות החיים מציבה בפני ילדינו את הדילמה האם לתחמן, לעשות מניפולציה, "לעגל" פינות, לשקר או לומר את האמת.
כדי שהילדים יבחרו לספר את האמת חשוב שהם לא יפחדו מעונש ולא יחששו לאכזב אותנו. בפעם הבאה שהילד עושה טעות או נכשל מומלץ להוכיח לו ע"י מעשים שאנחנו לא "עורפים" ראשים, לא נוזפים ואפילו לא חופרים. כדאי פשוט לומר במשפט אחד את הציפייה או ההעדפה שלנו. לדוגמא:
ציון נכשל: מבחן זו משימת החיים שלך ואני מצפה שתתכונן למבחן ותגיע מוכן.
גניבת כסף: בפעם הבאה שחסר לך כסף, תפנה אלי ונבדוק אפשרות לתת לך דמי כיס או לחשב מחדש את התקציב שלך.
חיסול ממתקים: חשוב לשמור על תזונה מאוזנת. בוא נחשוב ביחד על "נוהל מתוק" בבית שיתאים לשנינו.

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...