טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום שלישי, 29 בינואר 2019

איך כדאי להתייחס לתעודה?



"כשהייתי ילדה וקיבלתי תעודה הייתי תמיד מראה אותה לסבא שלי, הוא אף פעם לא היה פותח אותה, הוא רק היה מחבק, מנשק, נותן שוקולד ודמי כיס - הוא אמר שהחיוך שלי שווה יותר מכל ציון" (אנונימי).
התעודה בדרך וחשוב לזכור שהיא מייצגת סימסטר אחד בחיי הילד ויכולה להשתנות ברגע שהילד יחליט (ולא ההורה). להלן מספר המלצות בנושא:
תיגמול: לא מומלץ לתגמל ילד על תעודה טובה. עדיף לצאת למסעדה ביחד ולחגוג את סוף הסימסטר. להלן לינק לטיפ שכתבתי בנושא.
תגובה לציון נכשל: אני רואה שקיבלת ציון נמוך במתמטיקה. איך אתה מרגיש עם הציון? מה אתה מתכוון לעשות? האם אתה זקוק לעזרה ממני? להלן לינק לטיפ שכתבתי בנושא.
תגובה לציון גבוה: אני רואה שקיבלת ציון גבוה בX. אתה צריך להיות גאה בעצמך.
מה לא כתוב בתעודה? התעודה היא לא "תעודת הזהות" של הילד. חשוב להזכיר לו שהוא יותר מאשר מה שכתוב בתעודה ולדבר על מאפייני זהות נוספים. להלן לינק לטיפ שכתבתי בנושא.

מכירים את Frontiers ?‏

  Frontiers, פרונטירז, אתר, כתב עת ופודקאסט המנגישים לילדים מאמרים של זוכי פרס נובל. מטרת פרונטירז לפתח אצל ילדינו סקרנות וחשיבה מדעית ביקור...