טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום ראשון, 23 בדצמבר 2018

האם "הנסיך" שלנו עצמאי?

רודולף דרייקורס, תלמידו של אדלר אמר:
"Never do for a child what he can do for himself"
מצרפת רשימת שאלות ע"פ חתך גילאים...
גיל 2-3 האם הילדים בוחרים את הבגדים, מתלבשים לבד, מוזגים כוס שתיה, סוחבים את התיק לגן, נרדמים לבד, עוזרים עם הכביסה, אוכלים עם סכין?
גיל 4-5 האם הילדים מתקלחים לבד (אנחנו בגזרה לשמור על בטיחות), מתארגנים לחוג, מפנים מדיח, עורכים שולחן, מכינים ארוחת בוקר, מנקים את עצמם בשירותים?
גיל בה"ס יסודי האם הילדים מכינים מערכת ושיעורים, קובעים מפגש חברים, מארגנים תיק לטיול, מכינים ארוחת עשר, אחראים על טפסי בה"ס, שוטפים כלים?
גיל חטיבת ביניים האם המתבגרים קובעים תור לרופא ולסַפָּר, נוסעים בתחבורה ציבורית, מכינים ארוחת ערב משפחתית אחת לשבוע, עובדים (בייביסיטר או הוצאת כלב של שכן)?
***כל חתך גיל מכיל את הרשימה של הגילאים הקודמים.
הנחת היסוד היא שהילדים יכולים לעשות הרבה יותר ממה שאנחנו מצפים מהם. בוא ניתן להם את ההזדמנות, נלמד אותם ונצְפה איך הם מדהימים אותנו ואת עצמם.

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...