טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום שבת, 1 בדצמבר 2018

מה המתבגר צריך לדעת על קנאביס?

קנאביס הוא צמח שתוצריו הבולטים ביותר הם מריחואנה וחשיש. כהורים של מתבגרים (שלעתים נהנים בעצמם מהקנאביס) חשוב שנחליף את המילה NO במילה KNOW.
מספר פעולות יכולות יכולות לצמצם את שעות הצריכה או לדחות את גיל השימוש: איסור על המתבגר לצרוך קנאביס בבית, שיחה משותפת על הנושא עם פסיכיאטר וביקור משותף במרכז גמילה.
בכתבה המצורפת, ד"ר אמי שופמן, מומחה בפסיכיאטריה ובטיפול בהתמכרויות, מתאר את הנזקים החמורים של הקנאביס על המתבגרים:

השפעות נפשיות - החומר הפעיל בקנאביס נקרא THC (טטרא הידרו קנאבינול 9) ועלול לגרום ל: התקף פסיכוטי, התקפי חרדה, פגיעה במוטיבציה והקצנה של התנהגויות. התקף פסיכוטי עלול להתפרץ לאחר מספר שנים של שימוש.
העלאת הסיכון של תאונות דרכים – קנאביס פוגם בכשירות הנהיגה ומעלה סיכון של תאונות דרכים. הקנאביס נמס בשומן, משתחרר בהדרגה ויכול להישאר בגוף ולהשפיע בטווח זמן של עד חודש. הקנאביס פוגע בפונקציות בסיסיות של נהיגה, כגון:
  • פגיעה קוגניטיבית
  • פגיעה בזיכרון
  • פגיעה בקשב ובריכוז
  • פגיעה בהערכת זמן ומרחק
  • פגיעה במשך זמן התגובה
  • פגיעה בקואורדינציה
  • פגיעה בתיאום תפישתי מוטורי
הקנאביס עשוי לשמש כסם מעבר המגביר את הסיכון להתנסות בסמים קשים יותר.

פגיעה בתפקוד במשימות החיים- כתוצאה מהפגיעה בתפקודים הקוגניטיביים, שימוש בקנאביס עלול לגרום לירידה בתפקוד/בלימודים/ב-IQ, לפגיעה בהתפתחות המוח ולעלייה של ניסיונות אובדניים.

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...