טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום שני, 8 באוקטובר 2018

איך מתמודדים עם מציאות בלתי רצויה?

כולנו מתמודדים עם מציאות בלתי רצויה שנקלענו אליה בעל כורחנו במערכות יחסים שונות. על פי המודל של תלמה בר-אב קיימות ארבע אופציות להתמודד עם מציאות בלתי רצויה. בספרה, "לגעת בחיים" היא מפרטת אותן:
  1. לשבור את הכלים, או: לנתק ולהתנתק. לדוגמה: גירושין, מעבר מדינה, מקצוע, מקום עבודה או בה"ס.
  2. לא לעשות כלום ולקטראופציה נפוצה המנציחה את המציאות הבלתי רצויה ופוטרת אותנו מאחריות.
  3. לשנות את המציאותאופציה מעולה כשמחפשים תרופה למחלה או טכנולוגיה חדשה. אופציה פחות טובה כשמדובר ביחסים. מצב של עליונות, בו האדם מאמין שהוא יודע יותר טוב מהאחר ורוצה לשנות אותו גם במחיר של מאבק כוח וקונפליקט.
  4. ללכת עם המציאות, או: לשחות עם הזרם. אופציה קשה ומצמיחה הכוללת: להסתכל על החיוב שבמציאות הלא רצויה, ולעבור לגוף ראשון - לבחור מה לשנות אצלי ואיך להתמודד.
מומלץ לתרגל עם הילד את המודל של התמודדות עם מציאות בלתי רצויה. כשהוא שונא את בה"ס, את המורה או ילד מסויים, קיימות בפניו 4 אופציות: 
  1. לשבור את הכלים. לעבור כיתה, בה"ס או להתנתק מהחבר.
  2. לקטר ולהתלונן.
  3. לשנות את בה"ס, את המורה או את החבר.
  4. ללכת עם המציאות ולקבל את המצב. לחפש את החיובי ולעבור לגוף ראשון. לחשוב מה אני יכול לעשות, כדי לשפר את מערכת היחסים עם בה"ס, המורה או החבר.

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...