טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום שני, 22 בינואר 2018

מהם 4 שלבים של למידה?


הטיפ מתאר את 4 שלבי הלמידה בסדנאות ההורים או בכל רכישת מיומנות חדשה:
Unconscious Incompetence  שלב ראשון בו האדם לא יודע מה שהוא לא יודע. ההורה מחנך ע"פ סגנון אוטוקרטי או ותרן, משתמש בפרסים ובעונשים ולא מודע למחיר שהוא והילדים משלמים.

Conscious Incompetence שלב למידה שני בו ההורה מרגיש שהדרך שלו לא עובדת: הילד אומר "אתה לא מחליט עלי", העונשים לא מרתיעים והפרסים לא יעילים. יש הרבה צעקות ואיומים בבית. ההורה מותש, חווה קושי, חוסר כבוד וחוסר שת"פ.

Conscious Competence בשלב למידה השלישי ההורה מחליט לעשות שינוי, קורא ספר בנושא הורות או טיפ שבועי :-) הולך לסדנת הורים, מקבל ייעוץ ורוכש כלים דמוקרטיים. זהו שלב האימון בו ההורה מתרגל את הכלים החדשים באופן מלאכותי. השלב הזה מצריך מחשבה, אימון ותרגול.

Uncouncious Competence הללויה. הכלי הדמוקרטי נרכש ומתקיים בלי מחשבה או תכנון. הכלי מרגיש כמו הֶרְגֵּל שני, פשוט ולא מסובך. ההורה מצליח לזכות בשת"פ עם הילדים ללא עונשים ופרסים והם עומדים בהסכמים.

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...