טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום ראשון, 10 בדצמבר 2017

מהו תהליך מטבוליזם רגשי?


מטבוליזם רגשי הוא תהליך רגשי של קליטת מסרים מהסביבה, עיבודם, הפקת אנרגיה מהם ופליטת הפסולת. בתהליך מטבוליזם רגשי אנרגיה יוצאת ואנרגיה נכנסת. בכל פעם שילד משתף חוויה הוא מספר אותה קצת אחרת, דברים מתבהרים, אנשים מגיבים, ולפעמים נכנס עוד מידע חדש וחשוב. במקום שהילד ישמור חוויה לא נעימה בבטן ויאגור כעס וכישלונות, חשוב לדבר איתו ולעזור לו לאוורר רגשות, במיוחד במקרים כשהילד:
  • נפגע מהורה, מחבר או ממורה
  • נכשל במבחן
  • לא מתקבל לתוכנית לימודים או לליגה
  • חווה קושי חברתי, פיזי או נפשי
  • חווה דחייה
חוויה לא נעימה בלי תהליך עיכול ועיבוד היא חוויה לא מווסתת ויכולה להשאיר צלקת או להיות טראומטית. דרך הדיבור הילד מבין מה קרה, איפה החלק שלו בבעיה ומה הוא יעשה אחרת בפעם הבאה. מטבוליזם רגשי מייצר בדיעבד חוויה של הבנה, מוקד שליטה פנימי, סדר בעולם, ויכול למקם את הילד אחרת בשדה החברתי ובעולם. הילד עובר מעמדה של קורבן או חסר אונים לעמדה של מתמודד, מתגבר ומתפתח. אין לנו שליטה על המציאות אבל לפעמים אנחנו יכולים לייצר שליטה על הפרשנות של החוויה עם מבט לעתיד.

מכירים את Frontiers ?‏

  Frontiers, פרונטירז, אתר, כתב עת ופודקאסט המנגישים לילדים מאמרים של זוכי פרס נובל. מטרת פרונטירז לפתח אצל ילדינו סקרנות וחשיבה מדעית ביקור...