טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום ראשון, 22 באוקטובר 2017

מהו טיפול CBT?


התמודדות עם פחדים היא שלב התפתחותי שרוב הילדים עוברים. בד"כ הורים מצליחים לעזור לילד להתגבר על הפחד או פונים להדרכה. כשמדובר בפחדים שנמשכים שנים והילד בשלב הימנעות, שווה לשלוח אותו לטיפול CBT שהוא טיפול קוגניטיבי התנהגותי. הטיפול הוא קצר, ממוקד בפחדים ועוזר לפתח דפוסים בריאים דרך תרגול של מטלות טיפוליות. אם הגעתם לשלב שאתם רוצים לערב איש מקצוע וודאו שעבר הסמכה של CBT. אני מצרפת משוב מאמא ששלחה את בתה בת ה15 לטיפול CBT:
"הי טלי,
אכן מרגש מאוד ובעיקר מפתיע איך הטיפול הזה ב-CBT עובד באופן ממוקד, יעיל ומהיר.
בתי בת ה15 התמודדה עם חרדות מגיל צעיר ובעבר טופלה במרפאת חרדה בשניידר. גם שם היה טיפול יחסית קצר וממוקד, שהיה גם יעיל מאוד, אבל לא CBT. משהו אחר, איני זוכרת.
לטיפול CBT הגענו בגלל חרדות ממצב של ארוע לאומני בעקבות המצב הבטחוני הרעוע שהיה בתקופת טרור הסכינים שהשתולל לא מזמן.
היא בעצם פחדה ללכת לבד ברחוב (בעיקר בשעות החשכה), לנסוע באוטובוס, להישאר לבד בבית ולתקופה מסויימת אפילו חששה לשהות לבד בחצר הפרטית שלנו.
הטיפול היה פשוט כמו קסם. בפחות מ-10 טיפולים (הבנתי שלעיתים קרובות זה נמשך מעט יותר מ-10. אבל כמובן שכל מקרה לגופו), תוך שהיא מקבלת מטלות שמעמידות אותה במצבי החרדה שלה במנות קטנות, המצב הלך והשתפר עד שלפני כחודש, כשקרובת משפחה שהיא קשורה אליה, היתה מאושפזת בבית החולים, היא פשוט נסעה אליה, כל יום במשך כמעט שבוע באוטובוס לבד. הלוך וחזור. פשוט מדהים!".

מכירים את Frontiers ?‏

  Frontiers, פרונטירז, אתר, כתב עת ופודקאסט המנגישים לילדים מאמרים של זוכי פרס נובל. מטרת פרונטירז לפתח אצל ילדינו סקרנות וחשיבה מדעית ביקור...