טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום שלישי, 17 באוקטובר 2017

איך אתם רואים את התפקיד ההורי שלכם?

משרה? קריירה? שליחות?
אפשר להתסכל על התפקיד ההורי בשלוש רמות:
Job - מדובר במטלה, יש לי הרבה משימות שאני צריך לבצע.
Career - הורות זו קריירה והתפקיד שלי הוא להכין את הילד לעולם.
Calling - שליחות או יעוד. איזה "סוג" ילד אני מגדל ושולח לעולם? האם יש לילד שלי זיקה חברתית? האם הוא ילד מכבד ותורם? האם הוא ילד שנעים לחיות איתו?
רוב ההורים מבצעים את המטלות בשלב ה-job, חלקם מבינים את הבעייתיות של פינוק יתר, עוברים לשלב ה-career בו הם מעודדים את הילד לעצמאות ומלמדים אותו להתלבש ולהתקלח לבד, להכין המערכת לבה"ס ואת ארוחת עשר, להתארגן לחוג ולבצע את משימות בה"ס. חשוב "לבקר" גם בשלב ה-calling ולפתח אצל הילד זיקה חברתית בו יש לו עניין בעיניינו של האחר.
ניקח לדוגמה את משימת הכנת כריך:
Job בשלב הזה ההורה מכין לילד כריך.
Career בשלב הזה ההורה מלמד את הילד להכין לעצמו כריך (אפשר להשתמש בסכין חד פעמית) וזה כמובן מגדיל את הסיכויים שהילד יאכל את הכריך. בשלב הזה הילד מרגיש גדול ויכול.
Calling בשלב הזה הילד עוזר להכין כריכים לכל המשפחה והוא לומד איזה ממרח כל אחד מדיירי הבית מעדיף, איזה סוג של לחם ולמי יש אלרגיה לבוטנים. בשלב הזה הילד מרגיש משמעותי ותורם.

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...