יום שבת, 2 בספטמבר 2017

איך מתמודדים עם "טרפת" החוגים?


הורים רבים מסתכלים על חוג כאינדיקציה להתמדה בחיים. אני ממליצה להסתכל על החוג כהעשרה, פעילות חברתית ורכישת מיומנויות. חשוב לעזור לילד למצוא את החוג שמתאים לו. כמו שאנחנו הולכים לגלידריה ונהנים לנסות מבחר טעמים, כך גם הילדים שלנו לפעמים צריכים להתנסות במספר תחומים עד שהם מוצאים את החוג שמתאים להם.
החודש חלקנו מתחילים את "המירוץ" אחר ההרשמה לחוגים. להלן מספר טיפים בנושא:
מאיזה גיל? החל מגיל 4.
לאיזה חוג? עדיפות לחוג המשלב פעילות גופנית. תנו לילד לבחור את החוג וזכרו כי לא מדובר בהגשמת חלום של ההורה (בלט/פסנתר…).
עם מי? רשמו את הילד לחוג עם חבר מהגן/מהכיתה כדי לחזק את מקומו החברתי במסגרת. זה גם יחזק את תחושת השייכות שלו לחוג ויסייע לו להתמיד בו.
כמה בשבוע? 1-2. מטרת החוג היא הנאה, העשרה וחיזוק מיומנויות חברתיות. בחירה במס' מצומצם של חוגים תקל על הילד, על הלו"ז המשפחתי ועל שגרת אחה"צ/ערב.
מה עושים כשהילד מסרב ללכת? ניתן לומר: "היום הולכים לחוג. אתה יכול לבחור לצפות, לעודד, או להשתתף". המסר הוא שאנחנו עומדים בהתחייבויות קודמות ואנחנו חלק מקבוצה.
מתי לרכוש תלבושת?  מומלץ לרכוש ביגוד/אביזרים לאחר חודש רצוף של פעילות והנאה מהחוג. אם ניתן, עדיף בשלב הראשון לשכור את הציוד (כלי נגינה, רולרים…).
מה לגבי תקופת התחייבות? נסו לא להתחייב לתקופה ארוכה. עדיף לשלם חודש בחודשו. אם אין אפשרות, חשוב לבדוק מהם כללי הביטול.
איך בוחרים מדריך? חשוב שהמדריך יהיה אדם מעודד המתמקד בהנאה ובהתקדמות ולא רק בניצחון ובתוצאה.
האם להישאר עם הילד? אם ניתן להישאר עם הילד בחוג והנוכחות שלכם תעזור לו, הישארו ללא כעס גם אם שאר ההורים לא נשארים.

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה