טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום ראשון, 8 בנובמבר 2015

מה עושים כשהילד צופה בסרטוני סקס?

החל מגיל 8 ילדים נחשפים לסרטוני סקס באינטרנט. זה קורה בצהרון, כשנפגשים או ישנים אצל חבר ואפילו בהפסקה בבה"ס. כאשר נודע לכם כי ילדכם נחשף לסרטון פורנוגרפי מומלץ:
   לדבר עם הילד ללא כעס - הסבירו כי מדובר בתופעה שכיחה באינטרנט והבעייתיות היא, שיש פער בין הסרט המסחרי והמציאות. הסרטים לא מייצגים את החוויה הבתולית העתידית, הגדלים הנורמאליים, ההרכב, הקולות...ולכן עושים נזק וגורמים תסכול.
   לברר פרטים - מתי הוא ראה את הסרט, עם מי, באיזו תדירות הוא נפגש עם סרטים כאלו ומה הרגשתו בנושא. בדרך זו תקבלו תמונה ברורה יותר מה היתה רמת החשיפה לנושא. הימנעו מליצור אוירה של "חקירה".
   לתרגל עם הילד תגובה עתידית - חשוב שהילד ידע כיצד להגיב בפעם הבאה. תרגלו משפטים שהוא יגיד לחברו: "כבר ראיתי את זה; לא בא לי עכשיו לראות את הסרט הזה; זה מגעיל;  אני הולך למטבח כי אני צמא/רעב".
♦ להעביר מסר ברור שצריך לסגור את הסרטון.
הורים נמנעים מלשוחח עם ילדיהם על נושאים אינטימיים, עקב המבוכה ואי הנוחות וסומכים על המסגרת שתטפל בנושא. חשוב שאנחנו נהיה המקור לאינפורמציה ונשוחח עם הילד.

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...