טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום ראשון, 15 במרץ 2015

חופש עם גבולות


"חופש עם גבולות" יוצר את האיזון בין תחושת החופש שילד רוצה לחוש לבין הסדר והחוקים שאנו ההורים 
נדרשים להם בכדי לנהל אורח חיים תקין. להלן מספר דוגמאות: 
  • זמן מסך עם חברים. הורים שחשוב להם שמפגש חברתי ישלב גם משחקי קופסה ולא רק "זמן מסך". יכולים לומר: תחליט בבקשה אם תשחקו בפלייסטישן בתחילת המפגש או בסופו.
  • שעת חזרה הביתה של המתבגר : אתה יכול להישאר עם החברים עד מאוחר. שלח לי הודעה בבקשה בכל פעם שאתה משנה מיקום או חברים, כדי שאדע היכן אתה ועם מי.
  • מפגש חברים: כשילד נמנע ממפגש עם חברים ניתן לומר: אני מבין שהכי כייף לך בבית. חשוב לפתח קשרים עם חברים. בחר לך יום אחד בשבוע בו נלך לחבר או נזמין אותו אלינו הביתה.
  • מוצץ : הורים הנמצאים בתהליך גמילה ממוצץ יכולים להציע: המוצץ "מחכה" לך במיטה. בכל פעם שאתה מתגעגע אליו אתה מוזמן להיכנס למיטה ולהירגע איתו.
  • שיעורי בית: פתרון אפשרי לסוגיית עיתוי הכנת שיעורי הבית יכולה להיות: האם אתה רוצה להכין שיעורי בית מיד אחרי ביה"ס או אחרי הזמן המסך?

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...