טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום שבת, 22 בנובמבר 2014

ההורה אחראי על שיעורי הבית

שיעורי בית הוא נושא טעון בבתים רבים. להלן מספר נקודות למחשבה:
  1. ההורה אחראי על שיעורי הבית בתחילת הדרך. תפקידו לאמן את הילד "ולהעביר" אליו את האחראיות . זה יכול לקחת יום, חודש או חצי שנה.

  2. על הילד להכין את השיעורים בעצמו. הימנעו מלשבת לידו בכדי לא להעביר מסר שהוא "נכה" ואין ביכולתו להתמודד עם השיעורים. אך היו זמינים לסייע כשצריך.

  3. ילדכם אמור לקבל שיעורי בית המתאימים לגילו. אם הוא אינו מסוגל להתמודד עימם יש לבדוק את הנושא מול מורה הכיתה מאחר ויתכן שקיימת בעיה.

  4. קבעו ביחד זמן להכנת שיעורים. זה לא חייב להיות מיד אחרי ביה"ס. אפשר גם אחרי שעה של מנוחה או אחרי "זמן מסך".

  5. בדקו עם המורה כמה זמן נדרש להכנת השיעורים. אל תעברו את הזמן המומלץ, הימנעו "ממריחת זמן" והעבירו מסר של "לא נורא, נמשיך מחר".

  6. הימנעו מלתקן שגיאות. בחרו לעודד את הילד על הצלחותיו. לדוגמא: "אני רואה שהשתמשת בסרגל לציור הטבלה" או " ראיתי שהקפדת על רווח בין המילים."


בסרטון המצורף, ניתן לצפות בי מסבירה את הנושא בתכנית של עדן הראל ועודד מנשה. 









הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...