טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום שישי, 13 בדצמבר 2013

בבית שלנו לא פותרים בעיות כשכועסים

יש ילדים המתנהגים למופת מחוץ לבית (בבי"ס/אצל חבר..) אך עם הגעתם הביתה, מתחילה התנהגות חסרת מעצורים הכוללת צעקות, חוצפה...

גם אם מקובל עלינו שהבית הוא המקום "לשחרר קיטור", חשוב להעביר את המסר ש"ההורה הוא לא שק חבטות", וכי לא נאפשר התנהגות פרועה ולא מכבדת בבית.

הימנעו מ: לצוות על הילד "לעוף לחדר להירגע".

בחרו: לשבת עם הילד בזמן רגוע ולחשוב ביחד מה יעזור לו להירגע: קריאת ספר בחדר, להקשיב למוזיקה עם האזניות, לעשות ספורט וכד'.

ניהול כעסים היא מיומנות חשובה בכל גיל. ברגע האמת, אמרו לילד: אני רואה שאתה כועס, אז נדבר עוד רבע שעה. אני הולך כרגע ואתה יכול לנסות להירגע ע"י... (זה הזמן לצאת מהחדר להכין קפה או לקפל כביסה).

בדרך זו יעבור המסר, שבבית שלנו לא פותרים בעיות כשכועסים.

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...