טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום חמישי, 12 בספטמבר 2013

היה עסוק במה שיש

ילדים רבים עסוקים במה שאין להם במקום להודות על מה שיש. האנרגיה המושקעת בהשוואה תמידית והרצון להגיע ל"מושלם" (מעגל ה-99) מתישה ויוצרת תסכול כרוני. לדוגמא:

  • ילד שמאוכזב שבחופש סוכות מטיילים לצפון ולא לחו"ל כמו חבריו.

  • ילד שמתלונן על דגם ישן ומשומש של אייפון שקיבל.

  • ילד שלא מרוצה, כי הוא רשום רק ל 2 חוגים.

מעגל ה-99 הוא סיפור על מלך עצוב, משרת מאושר וחכם חצר. המלך העצוב לא הבין איך זה שהמשרת שלו מאושר ורצה לבחון את אושרו. חכם החצר הסביר למלך שהסוד הוא שהמשרת לא מוכן להיכנס למעגל ה99, והמליץ להשאיר ליד בית המשרת שק עם 99 מטבעות זהב. וכך באמת המשרת נכנס למעגל ה99, בו הוא היה אומלל והתרכז רק בגיוס משאבים לקניית המטבע ה-100.


תגובת הילדים היא בד"כ "איזה סיפור עצוב" או "כמה חבל".

כשהילדים מקטרים שלא קיבלו מספיק, ניתן להשתמש בקוד "מעגל ה - 99" כתזכורת לא להיכנס למעגל. בנוסף, חשוב לתת דוגמא אישית איך אנחנו כבוגרים נמנעים מלהיכנס למעגל ה-99.

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...