טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום ראשון, 5 במאי 2013

לאן השיחה הזו הולכת?

לעתים שיחה שהחלה כ"שיחת חולין" מתפתחת, מסלימה ומסתיימת בבכי ובתסכול גדול. מצב זה יכול לקרות לנו עם אחד ההורים שלנו, בן/בת הזוג או ילדנו.

יש נושאים בחיינו שלא הצלחנו לקדם או לפתור בעזרת ויכוח, והמחיר ששילמנו היה העכרת היחסים. כשמזהים נושא שכזה, כדאי לעצור ולשאול את עצמנו "לאן השיחה הזו הולכת?"ולבחור לסיימה מיד.

ניתן לשאול את השאלה "לאן השיחה הזו הולכת?" בקול רם או בשקט. שאלה זו היא מעין קוד, שמזכיר לנו שהשיחה מתדרדרת ושסביר להניח שאח"כ נצטער ונתנצל.

ניסיון העבר שלנו מלמד שחלק ניכר מהוויכוחים שלנו הם בגין אותם נושאים, כשכל אחד מנסה לשכנע את השני בהיגיון הפרטי שלו. ברגע שאנחנו מזהים שהשיחה לא הולכת לכיוון "בריא", מומלץ לשאול "לאן השיחה הזו הולכת"? לבחור לסיימה ולצמצם את הנזקים.

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...