טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום ראשון, 11 בדצמבר 2011

תרומה היא תכונה מולדת

זיקה חברתית Social interest היא היכולת להסתכל על האחר ולהתחשב בצרכיו. זוהי תכונה מולדת ותפקיד ההורה לעודד ולפתח אותה אצל הילד, כדי שלא תיחלש או תיעלם.

להלן מספר דרכים לחיזוק "זיקה חברתית" אצל ילדכם:

  1. תרומה על בסיס קבוע - הקפידו לתרום אחת לחודש/רבעון צעצועים ובגדים שאינם משמשים אתכם. שאלו את הילדים "מי לדעתכם יכול ליהנות מהצעצוע/הבגד הזה?"

  2. התנהגות מזמינה - כשאתם בקולנוע או באירוע, הימנעו מלהניח את התיק על המושב הסמוך ואפשרו לאדם אחר לשבת לידכם.

  3. התנהגות אדיבה - כשילד מוזג לעצמו כוס שתייה או מוציא לעצמו מאכל מהמקרר, עודדו אותו שיציע גם לאחיו או לאחותו.

  4. שתפו בסיפור על תרומה - שלבו בשיח המשפחתי סיפורים על אישה/ילדה שתרמה את שיערה לחולי סרטן, על ארגונים ששולחים חבילות מזון/בגדים לפיליפינים ושאלו איך לדעתם אנחנו יכולים לעזור?

  5. עזרה בבית ללא תשלום - אל תשלמו לילדים על עזרה ועבודות בית, גם לא למתבגר ששומר על האחים.

  6. תנו פרשנות להתנהגות - הסבירו איך התנהגות הילד משפיעה על האחר (העלבת חבר או טלפון שבועי לסבתא).

  7. שמירה על הסביבה - עודדו מחזור של נייר/פלסטיק, חסכו בחשמל ובמים והסבירו כיצד זה תורם לסביבה.

  8. הסבירו על "צורך השעה" - "אח שלך מחכה בשער של הגן. חייבים לצאת עכשיו לאסוף אותו" או "האורחים מגיעים עוד חצי שעה וצריך לערוך את השולחן ולסדר את הסלון".


הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...