טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום שלישי, 3 במאי 2011

הרחבת תנאי

כל אדם רוצה שיקבלו אותו כמו שהוא וימנעו מלהעיר לו על בסיס יומי. הערות תכופות מעבירות מסר ש "רק בתנאי מסוים" אתה שייך .

פרשנות של"תנאי צר" - רק אם אני מצליח בלימודים, לא מפריע, לא כוסס ציפורניים, לא מיילל - ההורים שלי מרוצים ואוהבים אותי.

פרשנות של "תנאי רחב" - ההורים שלי מקבלים ואוהבים אותי, גם אם נכשלתי במבחן, השעו אותי מבי"ס, אני כוסס ציפורניים ומיילל.

דימוי עצמי הנו הפער בין איך הילד רואה את עצמו לבין מה שמצפים ממנו. ככל שלתפיסתו הפער גדול יותר, ייפגע הדימוי העצמי שלו. חשוב לקבל את הילד כמו שהוא: שמנמן, לא חברותי, זללן, בישן.... ולתת לו את הכלים להשתפר.

הרחבת "תנאי השייכות" תעודד את הילד להשתנות ותחזק את תחושת "הקבלה ללא תנאי".

מכירים את Frontiers ?‏

  Frontiers, פרונטירז, אתר, כתב עת ופודקאסט המנגישים לילדים מאמרים של זוכי פרס נובל. מטרת פרונטירז לפתח אצל ילדינו סקרנות וחשיבה מדעית ביקור...