טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום ראשון, 10 באפריל 2011

לימוד מיניות

הורים רבים חוששים ונבוכים לדבר עם ילדיהם על נושאים הקשורים ליחסי מין. להלן מספר הנחיות כלליות:

החל מגיל 7 מומלץ לרכוש ספרים בנושאים: גופי ואני, איך באים תינוקות לעולם, "על בנים ובנות" תוך הקפדה על בדיקת הגיל המצוין על הספר. קראו את הספר ביחד עם הילד ואפשרו לו לשאול שאלות. חשוב להעביר את המסר שאנו המקור לאינפורמציה ולא החברים או האינטרנט.

בגיל צעיר מומלץ לקרוא לאיברי המין בשמות הנכונים ולא להמציא להם "שמות". חשוב להסביר לילד שגופו הוא רק שלו ושיש לשמור על פרטיות כל האזורים המכוסים בבגד ים. בנוסף, לפני שאתם עונים על שאלה מצד הילד, חשוב לשאול את הילד מה הוא יודע על הנושא ולענות בהתאם לגילו ובגרותו.

יחסי מין הם קודם כל יחסים. חשוב לנצל הזדמנויות שונות מחיי היום יום (כתבה בעיתון, חדשות, סרט) ולדון בערכים המשפחתיים. לדוגמא: בחירת סגנון לבוש מכבד, סגנון דיבור ("זרקתי" אותה) ושינוי הסטריאוטיפ שבן צריך להיות קשוח וללא דמעות ובת צריכה להיות "ברבי"...

מכירים את Frontiers ?‏

  Frontiers, פרונטירז, אתר, כתב עת ופודקאסט המנגישים לילדים מאמרים של זוכי פרס נובל. מטרת פרונטירז לפתח אצל ילדינו סקרנות וחשיבה מדעית ביקור...