טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום שלישי, 22 במרץ 2011

בריונות ברשת

למרות שהחשש המרכזי של הורים משימוש באינטרנט הוא מפדופיליה, הסכנה האמתית היא "בריונות ברשת". מחקרים בארה"ב מדווחים שאחד מכל שלושה ילדים הוא קורבן להתעללות ברשת האינטרנט. בריונות ברשת כוללת: פרסום תמונות משפילות, שליחת מסרים מטרידים, השמצה, התחזות, איומים והכרזת חרם על ילד. שלא כמו בבריונות ה"מסורתית", בריונות זו "רודפת" אחר הילד הביתה. 

רק אחוז קטן מהקרבנות ישתפו את ההורים, עקב החשש מתגובה לא מאוזנת שלהם (לקיחת המחשב, התערבות בצורה שתחמיר את מצבו החברתי של הילד). להלן מספר דברים שמומלץ לעשות: 

הוציאו את המחשב מחדר הילדים - אם הילד מבקש פרטיות, הסבירו שהאינטרנט בבסיסו אינו "מקום פרטי".

למדו את הילד להתרחק מהמחשב כשהוא מרגיש מאוים - ילד שמרגיש קרבן נוטה להפוך לבריון. מנגד, הימנעות מתגובה מידית תוביל לדעיכת ההתעללות.

קיבעו עם הילד כללי התנהגות - מה שלא ייאמר לאדם בשיחה פנים אל פנים לא ייאמר ברשת, לא משתפים פעולה עם בריונות נגד ילד אחר, קבעו מיהם האנשים אליהם יפנה הילד במצב של מצוקה.

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...