טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום שני, 7 בפברואר 2011

אובדן שליטה

הורים לילדים מתבגרים מרגישים אובדן שליטה. לא תמיד הם יודעים איפה המתבגר, מתי הוא חוזר או עם מי הוא מסתובב. הרגשה זו גורמת להורה להיכנס לפניקה ולהחמיר את המצב ע"י הגברת רמת השליטה.

מדובר בטעות בסיסית. אין כאן באמת אובדן שליטה, כי להורה אין שליטה אמתית על הילד בשום גיל. אי אפשר לאבד משהו שלא היה לנו מלכתחילה.

כיום כשילדינו קטנים, זו טעות לבסס את היחסים על שליטה, כי המחיר שאנחנו משלמים הוא מאבקי כוח. זה לא מכובד להכריח ילד לשבת על האסלה 20 דקות, או לדרוש ממנו לעשות שיעורים מיד אחרי ביה"ס, או להעניש אותו כשהוא מקלל.

ההורה הדיקטטורי דורש שיתוף פעולה, ההורה הוותרן מתפלל לשת"פ וההורה הדמוקרטי אדלריאני זוכה בשת"פ. כשהיחסים מבוססים על כבוד הדדי, עידוד, אימון ופתרון בעיות, יהיה קל יותר בגיל ההתבגרות.


 

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...