טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום שני, 24 בינואר 2011

אבא / אמא בחו"ל

כשלאחד ההורים יש נסיעת עבודה או כשאתם נוסעים לטיול זוגי, ניתן להיערך מראש כדי לסייע לילד להתמודד עם הגעגועים. להלן מספר רעיונות:

  1. מכתב אהבה/פתק – הכן מראש מכתב או פתק קצר יומי שיחכה לילד מתחת לכרית או במקום בולט בחדר. בבוקר או כשהילד חוזר  מהגן/ביה"ס יחכה לילד "מסר אהבה" מכם.
  2. "טבלת ימים" – הכן טבלה עם מספר הימים שתיעדר, כדי שהילד יראה ויזואלית כמה ימים נשארו עד לחזרה. גם ילד בגיל שנתיים יכול להירגע כשהוא מסתכל או מסמן בטבלה, למרות שהוא עדיין לא ממש מבין את הקונספט.
  3. משפטי אמפתיה "נותנים מקום" להרגשת הגעגוע ומפתחים אינטליגנציה רגשית. לדוגמה: "נראה לי שאתה מתגעגע לאבא", או "יכול להיות שקשה לך כי אימא לא בבית?".
  4. אין צורך בקניית מתנות כפיצוי בעת החזרה - המתנה הכי גדולה היא שההורה חזר הביתה.

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...