טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום שני, 19 באפריל 2010

משאלת לב

תן לילדך את כל רצונותיו על ידי ניסוחם כמשאלות לב wishful thinking.  שימוש בכלי זה יפחית בצורה משמעותית התקפות זעם, יללות ומאבקי כוח אצל ילדך.

מספר דוגמאות:
  1. כשילדך אומר "תחזירו את התינוק לבית החולים" , אתה יכול לומר " בטח היית מעדיף להישאר הילד היחיד בבית, ושאנחנו היינו משחקים רק איתך ואוהבים רק אותך."

  2. כשילדך רוצה עוגייה לפני ארוחת הערב, אתה יכול לומר "יש לי הרגשה שהיית שמח לחסל את כל חבילת העוגיות". (אפשר גם לקחת עוגייה אחת, לשים אותה בשקית ולרשום את שם הילד על השקית. לאחר הארוחה, הוא יקבל את זה).

  3. כשילדך רוצה לשחק במחשב ולא לעשות שיעורים, אפשר לומר "חלומו של כל ילד הוא לשחק כל היום במחשב ולא לעשות שיעורים".

  4. כשאתה נוהג באוטו וילדך צמא, אפשר לומר "הלוואי והיתה לנו כאן ברזיית מים והיינו יכולים לשתות. מה היית מעדיף שיצא מהברזייה, שוקו, קולה או מים?".

רוב ההורים הם ספקנים כשהם שומעים על השימוש במשאלות לב. מומלץ לנסות כלי זה כי הוא משחק כייפי עם שימוש באמפתיה. לאחר שמשתמשים בwishful thinking  מומלץ לצאת מהחדר ולהמשיך בעיסוקינו.

 

מכירים את Frontiers ?‏

  Frontiers, פרונטירז, אתר, כתב עת ופודקאסט המנגישים לילדים מאמרים של זוכי פרס נובל. מטרת פרונטירז לפתח אצל ילדינו סקרנות וחשיבה מדעית ביקור...