טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום שלישי, 2 במרץ 2010

זמן מסך

שימוש במחשב/משחקי מחשב  מתרגל את מוח הילד לגירויים בעלי סטימולציה (רמת גירויים) גבוהה, מה שדוחק "לפינה" פעילויות בעלי סטימולציה נמוכה יותר כגון: קריאת ספר, בניית לגו או פזל.

להלן מספר נקודות להתייחסות:

  • הוצא את הטלוויזיה מחדר השינה (מטעמי בטיחות – חשוב לראות במה הילד צופה).
  • כבה את הטלוויזיה בזמן הארוחות.
  • הרחק את השלט "המפתה" מהספה או מהשולחן.
  • אל תאכלו מול הטלוויזיה. ואם כבר בוחרים לאכול, עדיף לנשנש כמות קטנה בצלחת ולא לאכול ישירות מהשקית.
  • אל תקבע את זמן המסך בסמוך להתארגנות הערב או למועד השינה כדי למנוע עימותים.
  • החלט באילו תכניות/אתרים מותר לצפות ובצע חסימה במקרה הצורך.
  • הקפד לרכוש לילד משחקי מחשב המתאימים לגילו.
  • הימנע מלהשתמש בזמן מסך כבייביסיטר זול או כפרס על התנהגות טובה.
  • הגבל את זמן המסך ל-30 דקות ביום (שעה וחצי בסופ"ש).
  • החלף זמן מסך בזמן כייף עם הילד או עם כל המשפחה.

מחקרים מדווחים שבבתים בהם מגבילים את השימוש בזמן מסך, ציוני הילד בביה"ס גבוהים יותר, יחסי הורה-ילד טובים יותר, הילד מדווח שהוא שמח יותר בביה"ס, פחות נכנס לצרות ופחות משועמם ועצוב.

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...