טלי פלג

טלי פלג
פסיכותרפיסטית, מטפלת זוגית, מטפלת באמנות, מגשרת ומדריכת הורים ע"פ גישת אדלר. הדריכה אלפי הורים בארץ ובחו"ל בחברות גדולות ובאופן פרטי. בעלת ניסיון של 20 שנים בתחום. פרסמה בלוג בנושא הורות בעיתון הארץ והופיעה בטלוויזיה בתוכניות בוקר שונות. התנדבה בטיפול באמנות בילדי הפליטים בארגון מסילה ובהדרכת הורים בכלא איילון.

יום שלישי, 2 במרץ 2010

צעקות

ילדים מחקים את ההתנהגות שהם רואים בבית. אם ילדך צועק, שאל את עצמך: "האם אני (או בן זוגי) נוהג לצעוק?"

אם התשובה היא "כן",המשך לקרוא.

אולי אתה מנחם את עצמך שזה לא כל כך נורא לצעוק. הרי לפני 30 שנה, רוב ההורים שלנו נהגו להרביץ ולהעניש. אנו לעומת זאת בוחרים שלא להרביץ לילדינו, אבל לפעמים אנחנו מאבדים את העשתונות וצועקים.

רבים מאיתנו מעורבים מאוד בחיים של ילדינו. אנו מתנדבים בבי"הס, מתרוצצים בין אין ספור חוגים, ומוציאים יותר מדי כסף על מסיבת יום ההולדת. עם זאת, לעתים קרובות, אנחנו כועסים וצועקים.

טכניקה פשוטה ויעילה לצעוק פחות היא לצאת מהחדר. עזור לעצמך להירגע ע"י שתיית כוס מים, ספור עד 10, האזן למוזיקה, או כל דבר אחר שישפר את הרגשתך. בדרך זו אתה מהווה דוגמה לילדיך - אתה מראה להם שאתה בוחר להירגע בצורה חיובית ולא ע"י צעקות.

ישנם הורים שנמנעים מלצעוק, אך למרות זאת ילדיהם צועקים. ילדים אלו גילו ששווה לצעוק. כי ע"י הצעקות הם משיגים את מבוקשם.

הקול שלך ככלי ליצירת אינטימיות

  מה יש לכל אחד מאיתנו שיכול להיות "כלי" בבניית מערכת יחסים אינטימית טובה? הקול שלנו, our voice. סוגי קולות שונים יכולים להשפיע על...